ÉRTESÍTÉS
a KSZSZ új elérhetőségeiről
Ezúton tájékoztatunk mindenkit, hogy a KSZSZ iroda 2023. január 1-én új helyre költözött.
Székhely és levelezési címe: 1068 Budapest, Városligeti fasor 10.
Eddigi telefonszáma és levelezési címe megszűnt.
A korábban közzé tett telefonszámokon és e-mail címeken továbbra is elérhetőek vagyunk:
Dr. Agg Géza elnök
+36 70 978 7714
kszsz.agg@enternet.hu
Pető Andrea irodavezető
+36 70 453 0851
kszsz.apeto@enternet.hu
Kérjük a fentiek szíves tudomásul vételét.
Budapest, 2023. január 1.
Üdvözlettel:
Dr. Agg Géza elnök sk.
Pető Andrea irodavezető sk.
A kuratórium elnökének felhívása
Tájékoztatás a támogatásról
Kérelem adatlap
Weboldalunk bizonyos területein sütiket („cookies”) alkalmazunk. A sütik lehetővé teszik a weboldal számára, hogy felismerje, amennyiben Ön korábban azt már meglátogatta. A sütik segítenek nekünk megérteni, hogy a weboldal melyik része a legnépszerűbb, mert látni engedik, hogy látogatóink mely oldalakra lépnek be és mennyi időt töltenek ott. Ennek tanulmányozásával a weboldalt jobban tudjuk igazítani az Ön igényeihez, és még változatosabb felhasználói élményt tudunk nyújtani Önnek azáltal, hogy a sütik egyebek mellett megjegyzik a beállításokat, így nem kell azokat újra bevinnie, ha egy új oldalra lép, emlékeznek az Ön által korábban bevitt adatokra (pl. irányítószám), ezért azokat nem kell újra begépelnie, elemzik a honlap használatát annak érdekében, hogy az így nyert információk felhasználásával végrehajtott fejlesztések eredményeként az a lehető legnagyobb mértékben az Ön elvárásai szerint működjön, könnyen megtalálja az Ön által keresett információt, és figyelemmel kísérik hirdetéseink hatékonyságát.
Vissza a múltba – másképpen
A magyar társadalombiztosítás jogszabályi története 125 évvel korábbra nyúlik vissza. A betegségi kötelező biztosításról szóló első magyar törvényt 1891-ben hozták és a rákövetkező évben lépett hatályba. (Magyarország idősorrendben a harmadik állam volt Európában, amely törvényben mondta ki a betegség esetére kötelező biztosítást!) Először csak a Budapesti Kerületi Pénztár működött, kezdetleges körülmények között. A fejlődés, bár nem volt töretlen, megállíthatatlannak bizonyult. Megépült a 12 emeletes Fiumei úti székház, majd szintén a Fiumei úton a Magdaléna Baleseti Kórház, rendelők, egészségügyi intézmények egész sora.
Bővebben: Rekviem a társadalombiztosítási intézményrendszerért
A magyar szakszervezeti konföderációk megdöbbenéssel fogadták a hírt, miszerint megszületett a döntés az ú.n. bürokrácia csökkentési terv ürügyén, s megjelent a kormány határozata a központi hivatalok és minisztériumi háttérintézmények átalakításáról, ami több mint ötven szervezetet érint.
Visszautasítjuk, hogy ez a jelentős munkavállalói csoportot, sőt a társadalom egészét is mélyen érintő kormányzati döntés a megfelelő előkészítő érdekegyeztetés nélkül született meg. A közszféra érdekegyeztető fórumain írásos javaslatok nélkül, „bizonytalan” államtitkári előterjesztés alapján voltak ugyan konzultációk, ahol komoly aggodalmak és kifogások hangoztak el a tervezettel kapcsolatban, jórészt hiába, mert a döntéshozók nagyon sok, a munkavállalókat illetve a társadalmat hátrányosan érintő, figyelmeztető jelzést figyelmen kívül hagytak.
Elfogadhatatlan a 80%-os bértömeg tervezése, amely jelentős elbocsátásokkal járhat, amikor a jelenlegi létszám mellett is túlterheltek az alkalmazottak. Az az elképzelés, hogy az innen eltávolítottak elhelyezkedhetnek a versenyszférában gyakorlatilag alaptalan és cinikus. Növekedni fog a jól képzett munkanélküliek száma. Ezt elkerülendő követeljük az esetlegesen elbocsátásra kerülő közszolgálati munkavállalók munkaerőpiaci státuszának kezelésére tett kormányzati intézkedéseket.
A kormányzat által elképzelt változtatások, a generális struktúraváltás komoly napi munkaerőmozgást fog eredményezni, amikor pl. a megyei kormányhivatalokból naponta buszokkal fogják levinni a járási kormányhivatalokba a számfejtőket, mert nincs, aki helyben elvégezze a feladatot. A jelenlegi mobilitási feltételek nem teszik lehetővé a munkavállalók jelentős tömegeinek települések közötti költözködését.
Az a döntés, ahogyan a kormány meg kívánja szüntetni az Országos Egészségbiztosítási Pénztárat (OEP) elfogadhatatlan, mert a társadalom egészét hátrányosan érinti. Az OEP közel 2000 milliárd forintot kezelt évente. Reméljük, hogy nem erre az összegre vetett valaki szemet. A magyar egészségügy jelenleg is a szakadék szélén tántorog. Egy ilyen mértékben alulfinanszírozott ágazatból egyetlen forintot sem lehet kivonni. Az tisztán látszik, hogy az OEP megszüntetésével a betegek kerülnek veszélybe! Az eddig sem rövid döntési mechanizmusok, tovább bonyolódhatnak.
Hasonlóképpen súlyos probléma az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság tervezett megszüntetése is, mely veszélyt jelent a munkavállalók jövőbeni nyugdíjbiztonságára.
Ráadásul mindkét alap a munkavállalók járulékából áll össze és növekszik, ezért nincs helye és biztonsága az Államkincstárban.
Elfogadhatatlan, hogy országos intézmények városi vagy megyei kormányhivatalokba olvadva szűnjenek meg.
Kérjük a kormányt, hogy az elfogadott határozat ellenére gondolja újra a korábbi elképeléseit és merjenek változtatni, mert a társadalom érdeke ezt valóban indokolja.
Ahol pedig ténylegesen intézménybezárás vagy átalakulás következik be követeljük, hogy az csak érdemi országos vagy ágazati egyeztető tárgyalások után történjen.
Budapest, 2016. 06. 16.
A magyar szakszervezeti konföderációk:
ÉSZT
Liga
MASZSZ
Munkástanácsok
SZEF
Kedves Kollégák!
Ismeretes előttetek, hogy az egységes közigazgatási életpálya modell meghiúsulása után, a most életbe lépő állami tisztviselőkről szóló törvény – minden erőfeszítésünk ellenére – csak a járási kormányhivatalokban dolgozó tisztviselőket kedvezményezi.
A kormányzat döntése azt eredményezi, hogy az önkormányzati köztisztviselők bérezése nyolcadik éve változatlan, az általuk így elszenvedett reálbérveszteség már 30-35 százalékos mértékű, és számukra a 2017-es költségvetés sem tartalmaz rendezési ígéretet.
Az MKKSZ a területén lévő kollektívái között előzetesen felmérte a sztrájkkészséget, majd június 22-re, 8.00 – 10.00 közötti időszakra sztrájkot hirdetett. Tudjátok, hogy körünkben a sztrájk törvényes lebonyolítása csak számtalan feltétel betartása mellett lehetséges, így is közel száz önkormányzati hivatalban lesz munkabeszüntetés.
Egységesen 30 százalékos általános béremelést követelünk az önkormányzati tisztviselőknek és technikai alkalmazottaknak 2016. október 1-től!
Kérlek Benneteket, álljatok mellénk; szolidaritási nyilatkozattal, a kék szalag kitűzésűvel, csatlakozó akciókkal segítsétek az MKKSZ első sztrájk felhívását és szervező munkáját. Segítsétek, hogy be tudjuk mutatni a társadalomnak; ez az eljárás a települési önkormányzatok ellehetetlenülését eredményezi, a már most is jelentős munkaerőhiány, a munkaerő elvándorlás főleg a kicsi polgármesteri hivatalok működésének összeomlásával fenyeget.
Akciónkról és szervezőmunkánkról a www.mkksz.org.hu honlapon számos részletet mutatunk be.
Budapest. 2016. június 20.
Üdvözlettel
Boros Péterné
-Hírek a munka világából
A munkavédelem gyenge pontjaira, az ellenőrzések, szankciók hiányára, a vállalhatatlanul sok munkahelyi balesetre és a munkavégzés során bekövetkezett halálesetek még mindig drámaian magas számára hívja fel a figyelmet a Magyar Szakszervezeti Szövetség a munkabalesetben elhunyt és megsérült munkavállalók közelgő nemzetközi emléknapja – április 28-a – alkalmából.
Bizonytalanná vált a Haema Plasma KFT-nél dolgozók helyzete, mert a cég anyavállalata, a spanyol-amerikai Grifols bejelentette a kollektív szerződés indokolás nélküli felmondását. Az évi 6.6 milliárd eurós bevételű cég ezzel a döntéssel durván semmibe veszi a magyarországi munkavállalói igényeket. A VDSZ képviselőivel folytatott tárgyaláson bejelentették, hogy a kollektív szerződés helyett más típusú együttműködést terveznek, de, hogy ez mi lenne, arról nem adtak tájékoztatást.
A teljes munkaidőben dolgozók átlagos bruttó keresete idén februárban 605 400 forint volt a KSH friss közlése szerint. Ennek nettója a kedvezmények figyelembevételével 417 100 forint volt. A bruttó mediánkereset – vagyis az a középérték, melynél pontosan ugyanannyian keresnek többet és kevesebbet is – 491 900 forint volt, nettója – vagyis a ténylegesen hazavitt összegek átlaga – 340 700 forint.
A mai napig nem kaptunk választ a közel 1500 dolgozó aláírásával megküldött levelünkre, ezért demonstrációt szervezünk a HUN-REN Központ épülete (1052 Budapest, Piarista utca 4.) elé.
A kötelező legkisebb munkabér összege számos esetben hatással van a társadalombiztosítási ellátásokra.
A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.
További információk